'texting has not been the disaster for language many feared ... On the contrary, it improves children's writing and spelling'

David Crystal


dilluns, 7 de juliol del 2008

COM ELABORAR UNA CANÇÓ PART 2



You can do loads with a song. To start with, you could always ask some pre-questions or discuss the topic of the song with your class. You may want to explain a difficult word or two by giving a simple definition in English or a quick translation. You may then get them to listen to the song without a text and maybe have them put a number of key words in order.



Now onto the main activities. Probably the most common activity with a standard song is a gap-fill. Make sure you´re taking out structures and/or vocabulary which aren´t too difficult for them. Hence the choice of the right song in the first place!! A little trick I use especially with faster songs is to number the sections, especially with lower-levels and so even the weakest students can follow.


After you play the song either right through as many times as you tell them or in sections then they could well check in pairs or in small groups before going through the words as a whole class.



And now for the fun part - the singing!! It´s a great way of getting people to join in, even the weakest singers! Everyone should be encouraged to join in but don´t overinsist with the timid students.


Other song activities include reordering the different sections of a song or even putting certain words in order within a line. You could even get your students to draw a picture.


One last thing. It does help if you as a teacher like the song or otherwise your lack of enthusiasm will affect the students too!!




Es poden fer moltes coses amb una cançó. Per començar, sempre pots fer algunes preguntes per introduir-la o parlar del tema de la cançó amb el teu grup.

Ara parlarem de les activitats principals. La activitat més freqüent que probablament es faci amb una cançó és d'omplir els buits. Assegura't que treguis les estructures i/o el vocabulari que no són massa difícils per a ells. Per tant, en primer lloc cal haver seleccionat una cançó adequada!! Un truquet que utilitzo amb les cançons més ràpides és de ficar números a cada secció, especialment amb nivells de grup més baixos i aíxí inclòs els alumnes més dèbils puguin seguir-la.


Desprès fiques la cançó entera o en parts les més vegades que els diguis i desprès poden comprovar en parella o en petits grups abans de corregir la activitat com a classe.

I ara la part més divertida - cantar! Es una manera excel.lent de fer participar la gent, inclòs els que menys bé canten. Cal animar a tothom però insiteixis massa amb els alumnes més tímids.

Altres activitats amb una cançó inclouen posar les parts d'una cançó a l'ordre correcte o inclòs posar les paraules de diverses línees en ordre. Els alumnes també podrien fer un dibuix.

Una última cosa. Ajuda molt si a ti també t'agrada la cançó sinó la teva falta d'entusiasme afectarà els estudiants!



1 comentari:

Anònim ha dit...

Hola Bruce, veig que al final tornes a probar sort amb el tema del blogspot. A veure si el treballes sovint i el vas actualitzant. És una bona manera de pendre`s un moment per pensar en un mateix. Sort. T'aniré llegint