'texting has not been the disaster for language many feared ... On the contrary, it improves children's writing and spelling'

David Crystal


diumenge, 6 de juliol del 2008

COM ELABORAR UNA CANÇÓ PRIMERA PART 1


The first thing one should ask oneself when choosing a song for the English classroom is whether your students would like it or not. If the answer is no, then it´s a waste of time and neither the teacher nor the kids will enjoy the experience.

When choosing the song you first have to decide whether it´s a slow one or a fast one. In the English class, slow songs with a good melody are generally more successful because the student can follow the words more easily and therefore less stresfully!!

Above all, a song has to be a fun activity and useful for learning the language....

Si vols treballar una cançó d'anglès dins de l'aula, el primer plantejament (i el més important de tot) és ELS HI AGRADARÀ AQUESTA CANÇÓ? Si la resposta és no, és una pèrdua de temps i ni els alumnes ni el professor disfrutarà de la experiència.


Per triar la cançó, llavors cal decidir si serà una cançó lenta o ràpida. En quant a l'aula d'anglès, les cançons lentes amb una bona melodia tenen més èxit perquè l'alumne pot anar seguir les paraules sense preocupar-se tant.

Sobre tot, una cançó ha de ser una activitat divertida i útil per a l'aprenentatge d'un idioma....